lördag 18 juli 2009

Never think, Just let the music lead the way

Egentligen.. Musik gör så att jorden snurrar,
Alla älskar musik, allt från Blinded colony till Mozart, Från Raggarhits till lugna favoriter, ja, ni fattar vad jag menar..
men..Att en person med kraften att förvandla ord till en sång med hjälp av en gitarr och trumslag.
och den melodin med dom speciella orden verkligen kan få en knäsvag, Musik kan verkligen visa känslor på ett bra sätt...
Det är nästan som att man förälskar sig i orden och i rösten.

Om man ska förklara hur mycket musik betyder för mig så är det svårt. för utan musik är det svårt för mig att tänka klart. och då menar jag inte att jag ska sjunga eller spela instrument,utan här snackar jag om att lyssna..
jag måste lyssna på musik i minst 20 minuter innan jag ska sova annars har jag skitsvårt för att somna, i skolan lyssnar jag ofta på musik när jag jobbar, jag måste egentligen bara höra musik på något sätt vardagligen. det är som en drog, en bra drog.
Om jag tycker att en låt är bra beror det på texten, vad den har för "mening" eller hur man ska säga. och om rösten är bra såklart.
Enligt andra lyssnar jag på band som tydligen inte är så kända, men det är ju dom som oftast är bra eftersom inte så många vet att dom typ, existerar..

Jag har ingen aning om varför jag skrev det här men en blogg är väl till för att dela med sig av sina tankar och känslor? right?

-Nathalie Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar